21 januari

21 januari 2015 - Vang Vieng, Laos

Vandaag dus wel een guesthouse met internet. Wij zijn nu in Hin Heup. Volgens ons reisboekje hebben hier historische onderhandelingen plaatsgevonden,  maar wie weet wanneer en tussen wie? Ik heb even op Internet gekeken  maar kom er zo snel niet uit. Verder was het vandaag niet erg bijzonder. De natuur blijft mooi, maar je staat verbaasd wat voor vuilnisbelt het naast de weg is. Inmiddels rijden wij steeds verder de bergen uit, maar ze zijn nog wel rondom. Wij zijn langs het Nan Ngun meer gereden. Vaak hebben wij vluchtige contacten. Vandaag 2 keer met Amerikanen. veel mensen vinden het fietsen helemaal prachtig. Ook de fietsen zelf kunnen op veel aandacht van de Laotianen rekenen. Ons soort grote fietsen kennen ze hier niet. Ze hebben hier alleen maar mountainbikes. Heel de middag hadden ze hier karaoke in het restaurant. Gelukkig is het gestopt. De mensen hier zijn er gek op. Morgen gaan wij verder en zullen zien wat die dag brengt.

1. M J Wiersma:
    21 januari 2015
    Lees jullie reisverslag met plezier.Volgende voor jullie gevonden:
    In Hin Heup was een bloedbad aangericht onder de Hmong burgers, door de Pathet Lao forces. Pathet Lao was een politiek communistische beweging die contact had met de Vietcong