22 januari

23 januari 2015 - Vang Vieng, Laos

Hallo allemaal,

Hier een bericht uit Bank Keun. Een plaats ongeveer 60 km voor de hoofdstad van Laos, Vientane. Morgen hopen we daar aan te komen.

Vandaag hebben we weer een paar stevige klimmen gehad. En nu hebben we de bergen, voor even, achter ons gelaten. Hiervoor in de plaats komen mooie rijstvelden en meren. Loas geeft een hoop verrassingen. We hadden de laatste afdaling gehad en we staan voor een super modern tankstation. We kwamen in een andere wereld! De weg wordt breder, niet beter, en het landschap is vlak en geen bergen te zien. Ook hier steken de buffels gewoon de weg over. Auto's toeteren en de buffels lopen op hun gemak naar de overkant. Vandaag kwamen we ook groepen geiten tegen, die grazen in de berm. Alles is in dit land gewoon. We hebben een stuk over een snelweg gereden, waar ze nog druk mee aan het werk zijn. De ene helft hebben ze van betonplaten voorzien en de andere helft is bruin zand. Dit gaat kilometers lang door en geen enkel stuk weg is klaar. Een grote stofbende, alles is bruin van de stof. Als je wilt eten is dat langs dezelfde weg, dus stof happen! Later zijn wij van de snelweg afgegaan maar dit was nog een grotere bende. Hier waren ze met de riolering bezig. Uiteindelijk hebben we nog een stuk , zonder stof, door mooie natuur mogen rijden. We zijn wel bruin geworden vandaag (van het stof, ha, ha). Nu hebben we een gezellig hotel gevonden en dat maakt alles weer goed!

Allemaal de groeten van de stoffige fietsers.

1. Jan en Aly:
    24 januari 2015
    Hallo Corrie en Marien,

Geniet nog even lekker van al het mooie wat je te zien krijgt en van de rust in het gezellige hotel.
    Hier is het koud, het vriest en er ligt sneeuw.

Groetjes uit het hoge Noorden