16 januari 2015 - Luang Prabang, Laos

Hallo iedereen,

Ja al weer een verslag over 2 dagen. De dagen zijn niet heel spannend maar wel vol afwisseling. Wij zijn inmiddels in Luang Prabang aangekomen. De route hier naar toe was heel simpel, gewoon de weg volgen en een keer linksaf. Wel blijft de weg slecht het gaten en met stukken gravel. Voordat wij hier waren hebben wij een keer in een heel klein dorpje in een guesthouse geslapen. Kostte weinig, was ook weinig. De route blijft erg mooi, maar bij Luang Prabang werd het wel steeds drukker. Te druk dus. Vandaag hebben wij een rustdag genomen en hier de zaak bekeken. Van uitslapen is niet veel gekomen, want wij wilden kijken bij de monniken die bij zonsopgang een ronde maken en daarbij giften ophalen. De zon ging om 6 uur op -). Wij hadden een probleem toen wij weg wilden het hek was nog op slot. Wij zijn er toen maar overheengeklommen. Verder hebben wij een paar boedistische tempels bezocht. Wij kwamen ook nog een amerikaan en een zuidafrikaanse tegen die wij een paar dagen geleden ook ontmoet hebben. Wij zullen ze niet meer zien want zij gaan nu een andere kant op. Luang Prabang is een echt backpackers centrum. Overal zijn lodges, hotels en guesthouses. Nadeel is dat het heel druk is, een voordeel is dat er van alles valt te krijgen en te doen is. Morgen zal dat wel weer minder zijn. Het weer lijkt inmiddels op te gaan knappen. Vanmorgen was het niet meer zo koud en vanmiddag werd het echt warm. Nog even over ons onderkomen. Het het meest luxueuze dat wij tot nog toe hebben gehad, ook het duurste trouwens. Het gebouw is uit teakhout opgetrokken. En ook de meubels zijn van teak, prachtig. Oh ja het ontbijt wordt op galerij voor de kamer geserveerd. Koffie en thee wordt de hele dag door gratis bezorgd. Luxe dus.

1. Johan & Erzsi:
    16 januari 2015
    Hoi luitjes, herkenbaar wat jullie ervaren.Groetjes
  2. Sien de Waal:
    16 januari 2015
    Hoi wereldfietsers! Een reis met veel afwisseling en avontuur, oren en ogen te kort? Veel plezier!!
  3. Jan en Aly:
    17 januari 2015
    Het is een fietstocht vol avonturen en afwisseling, een hele ervaring. Geniet er van!!!