13 januari 2014

13 januari 2015 - Nong Ong, Thailand

Hallo volgers

Ik zie dat wij er een beetje een zooitje van gemaakt hebben. Wij snappen het zelf ook niet helemaal wat er gebeurd. Door de trage internet verbindingen lijkt iets soms niet te gebeuren en is het achteraf toch gebeurd of omgekeerd. Maar goed laten wij verslag doen van gisteren en vandaag. Gisteren zijn wij van Udon Xai naar Muang Khua gefietst, een prachtige route door een beekdal. Het was wel een lange route over een slechte weg. Wij hebben ons daarom de eerste km's met een took took laten vervoeren. Op dit gedeelte was bovendien de weg extreem slecht. De weg leidde ons door veel dorpjejes met enthousiaste kinderen die naar ons zwaaiden begroeten met "sawasdee". Kotom niet spannend maar wel erg mooi. Vandaag zijn wij met de boot naar Nong Kiau gevaren. Ook een soort slowboat, maar dan veel kleiner. Er zaten hier maar 10man op. Dit was weer een tocht door hele mooie natuur. Wij hebben er veel foto's van gemaakt. Halverwege kregen wij nog motorpech en moesten wij overstappen op een andere boot. Maar wij zijn verder veilig aangekomen. Het weer is volkomen van slag. Het regent gelukkig niet maar het is wel koud. Dat wil zeggen wij rijden met een trui, jas en soms handschoenen aan. Wij hadden wel een trui extra mee kunnen nemen. Morgen stappen wij weer op de fiets en gaan Pak Nong en zien wij wel weer verder.