8 januari Soc Trang naar Baclieu

8 januari 2017 - Thành phố Bạc Liêu, Vietnam

Goedenavond lezers

Vandaag de 6e etappe van Soc Trang naar Baclieu. Een mooie rit die voor een groot gedeelte door een minder dicht bevolkt gebied ging. Wij hadden vandaag mooie vergezichten over de rijstvelden, die prachtig gifgroen zijn zoals wij dat kennen van de oude schoolplaten. Ook passeerden wij een aantal vis kwekerijen waar garnalen en andere vissen gekweekt worden. Bij een hebben wij staan kijken hoe de vis uit de vijver gehaalt werd. Dat gaat niet voorzichtig. Vissen zijn ook dieren, maar goed daar konden wij niets aan doen. Wij weten trouwens niet om wat voor vis het gaat. Ik probeer straks een filmpje te sturen. Foto' waren ook al moeilijk. Verder hebben wij nog een aantal tempels bezocht van diverse stromingen Boeddhisme. Ze waren toch telkens weer anders. De rit van vandaag verliep soepeltjes met een dikke rugwind. Uiteraard was er ook weer een Vietamees die Engels wilde oefenen, maar dat was dan ook de enige die vandaag engels sprak. Jullie zijn weer een beetje bijgepraat en ik ga met het filmpje aan de gang.
Fijne zondag verder
Corrie en Marien

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    8 januari 2017
    Hallo aliens,
    Al een beetje gewend aan deze status? Grappig is dat hoe de lokale bevolking kan reageren.
    Tja hoe men in deze landen met dieren omgaat ........daar wordt je niet vrolijk van. Ze hebben er vast geen dierenbescherming.
    Jullie hebben al een hele afstand afgelegd en al veel gezien.
    Voor komende week wensen we jullie veel plezier.