8 en 9 januari van Bac Lieu via Ca Mau naar

10 januari 2017 - Vinh Thuan District, Vietnam

Hallo iedereen,
Vandaag hadden wij 2 opties om van Bac Lieu naar Ca Mau te fietsen. De eerste was via de grote weg, de tweede was over kleinere weggetjes binnen door. Dat laatste waren wel meer kilometers, maar een veel mooiere route met minder verkeer. Wij hebben voor het laatste gekozen. Het was idd een mooie route. 's morgens langs de kust. Wij reden door een soort duinlandschap. Er waren in het begin veel viskwekerijen. Later ook mangrove bossen. Op een gegeven moment werd de weg erg slecht. Het kostte veel stuurmanskunst om alle gaten te omzijlen. Gelukkig is het verder goed gegaan. Omdat we rugwind hadden waren wij al vroeg in Guan Hao. Wij hebben daarom besloten door te rijden naar Ca Mau. Nu liep de route door een heell ander gebied. Langs de rivier. Het deed ons een beetje denken aan de Meije. Dat is een streek vlakbij Boskoop . Maar dan natuurlijk anders. Ook nu hadden wij gelukkig een windje in de rug zodat wij op tijd in Ca Mau waren. We hebben vanavond heerlijke noodle soep gegeten.
Vandaag 9 januari zijn wij gewoon verder gegaan met waar wij bezig zijn, fietsen. Wij zijn in een omgeving waar maar weinig toeristen komen. Dat levert voor ons, maar ook voor de Vietnamezen hilarische situaties op. Wij wilden vanavond gaan eten bij een kraampje en toen wij daar binnen stapten raakte de eigenaresse in paniek. Ze hebben het taal en eetprobleem ook wel door. Iemand die een beetje Engels spreekt komt uitleggen wat er te eten is. Daarna gingen wij water kopen weer een probleem. Maar goed alles wordt meestal wel opgelost en anders vinden wij wel wat anders. Mochten wij geen werk meer hebben dan kunnen wij altijd nog foto model worden. Vandaag is "de grote blanke vrouw " meerdere malen fotografisch vastgelegd. Ik ook trouwens. De laatste 2 dagen is het trouwens erg zonnig en dus ook warm. Ondanks al het smeren zijn wij toch nog hier en daar verbrand.

De warme groetjes
Corrie en Marien (ook van de salamanders )

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    10 januari 2017
    Hallo Vietnam verkenners,

Fijn dat jullie zo'n mooie route hebben gefietst, en dat jullie je zo goed vermaken.
    Veel wat jullie meemaken komt ons bekend voor.
    Zo kwamen wij vrij laat in een hotel, om te vragen of ze nog kamers vrij hadden. De eigenaar zat achter de balie te knikkebollen. Het was dan ook al wel acht uur 'savonds.
    Hij schrok wakker en zag mij (Joke) staan, hij raakte compleet in paniek.Ik kreeg een stortvloed Vietnamees over mij heen en hij begon om zijn vrouw te roepen.Gerrit, die nog buiten stond met de bagage, dacht : wat gebeurt er wel niet.
    Het is ook allemaal goed gekomen,uiteindelijk hebben we er een week gelogeerd.
    Wij kijken reikhalzend uit naar jullie volgende verslag.
  2. Bert en ingeborg:
    11 januari 2017
    Hoi Marie en Corrie,

Wat een mooie en leuke reis zijn jullie weer aan het maken.
    Geniet van deze heerlijke vakantie en we volgen de verhalen weer trouw.
  3. Jos de Jonge:
    24 januari 2017
    Wat een mooie foto's zie ik steeds weer.Ik wilde zo graag de plaatsnamen in de atlas opzoeken om jullie route beter te kunnen volgen maar dat lukt niet. Het is avontuur he!!