6 en 7 januari Can Tho - Long My - Soc Trang

7 januari 2017

Goedendag lezers,

Vandaag een verhaaltje over 2 dagen. Gisteren hadden wij wel Internet, maar van een beroerde kwalitiet daarom een dag overgeslagen. Het leven hier is niet zo spannend. Wij fietsen door een mooie omgeving. En er zijn hier weinig tot geen toeristen. Wij worden dan ook regelmatig aangegaapt alsof wij aliens zijn. Vandaag werden wij uitgenodigd om met 2 vietamezen op de foto te gaan. De taal blijft ook probleem. Ze spreken hier echt niet buiten de deur. Het is dus armen en benen werk, maar ook dat werkt meestal niet. Het internationale gebaar voor betalen begrijpen ze vaak al niet. Uiteindelijk moeten wij trouwens toch altijd wel betalen . Gisteren hebben wij voor het eerst vietemees op straat gegeten. Springrolls hadden wij al eerder gegeten en noodlessoep kenden wij al van eerdere reizen. Blijft de vraag wat er deze keer in zit. Het viel mee, het was eigenlijk best lekker.
Wij hebben een video op het blog gezet met brommers. De speciale aandacht willen wij vestigen op de man midden in het beeld. Hij gaat dwars door de stroom heen. Zo gaat dat hier.
Zo nu en dan proberen wij wat cultuur op te snuiven en stoppen wij bv een oude chinese tempel waar wij langs komen. Ze zijn ooit waarschijnlijk mooi geweest maar nu vaak in erbarmelijk slechte staat. Vanmiddag trouwens een klooster bezocht dat er wel mooi uitzag, zie de foto's. Het was de Khmer pagode van Chuan Dagode.
Wij gaan ons weer voorbereiden op de nacht en wensen jullie een goed weekend
Corrie en Marien

1. Reinie:
    7 januari 2017
    Hoi Corrie en Mariette, echt een stel avonturiers zijn jullie hoor. Wat een belevenissen. Groetjes Reinie
  2. Jan en Aly:
    8 januari 2017
    Hoi Corrie en Marien het blijft altijd spannend, zeker als je niet met hen kunt conversen. Jammer want je mist dan toch veel.
    Desondanks blijft het een hele ervaring. Fijn weekend, groetjes uit een winters Emmeloord. Jan en Aly
  3. Pieter en Dineke:
    Hallo MARIEN en Corrie,

Wat een gave video van de brommers, daar zie je dus dat de wereld er heel anders uitziet dan in Europa met al zijn auto's

Gaaf dat jullie zoveel te zien krijgen en contact hebben met de locale, het is echt heel wat anders dan een zonvakantie.

Vanuit een winters Triemen , wensen wij jullie veel mooie kilometers en hopen op meer foto's en viodeo's
  4. Saskia Nieboer:
    8 januari 2017
    Leuk om te lezen, jullie verslag! en ook knap dat jullie zo vaak schrijven...

Geniet ervan en heb het goed! Saskia