5 januari 2017 Can Tho

5 januari 2017 - Can Tho, Vietnam

Goedemiddag meelezers

Gisteren hebben wij een rustdag genomen. 's-Morgens een beetje door Can Tho gewandeld en 's-middags naar het huis van de orchideeën van Duong Minh Hien geweest. Dat was ongeveer een half uur fietsen. Vandaag hebben wij een tocht over de Mekong gemaakt naar de drijvende markten van Cai Rang. Dit is marktplaats voor allerlei groente ed. Er liggen allerlei scheepjes, waarvan veelal groenten en fruit wordt verkocht. In de mast hangen ze op wat ze verkopen. Deze markt begint om 6.00 uur. Het is een uur varen dus weer vroeg het bed uit. Later hebben wij nog een noedelfabriek bezocht en een kleinere drijvende markt. Tenslotte een stuk door allerlei kreekjes gevaren. Kortom een leuke dag op het water waarbij je Vietamezen weer vanaf een andere kant ziet. En om de schade te beperken hebben wij vanmiddag eerst maar weer een dutje gedaan. Morgen gaat de tocht verder naar Bac Lieu.

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    5 januari 2017
    Hallo Corrie en Marien,

Fijn dat jullie je zo goed hebben vermaakt in CanTho.
    We hebben de reisboeken erbij liggen om jullie route te kunnen volgen.
    Wij krijgen vannacht een koude nacht, dus als jullie het te warm krijgen blaas dan wat naar ons a.u.b.
    Mooie foto's we krijgen heimwee.
    Groeten Gerrit en Joke
  2. Marjan Boon:
    8 januari 2017
    Geen foto van de orchideen tuin? wel grappig zo n drijvende markt. Alleen uitkijken voor natte voetjes.