10 januari van Vinh Thuan naar Rach Gia en 12 januari naar Hon Chuong

13 januari 2017

Beste lezers,
Een paar avonden weigerde het internationale internet in Vietnam. Waarschijnlijk heeft iemand de verkeerde stekker er uit getrokken. Maar onze verhaaltjes hebben wij wel alvast gemaakt.

Laten wij beginnen met het hotel. Dat was erg basic, misschien een puntje van een ster maar er was niet anders. Toen wij net binnen waren begon er buiten een geluidsinstallatie lawaai te produceren. Wij schrokken ons te pletter want wij dachten dat het een karaoke was. Maar gelukkig hield het om 19:00 op. Wie schetst onze verbazing dat wij door dezelfde installatie vanmorgen om 5:00 gewekt werden. Wij nemen aan met het vietamese volkslied. Gevolgd door de ochtend gymnastiek gezien het ritme in de muziek. Ze hebben ons niet kunnen verleiden mee te doen. Wij hebben het hoofd weer neergelegd en zijn verder gaan slapen.
Wij hebben bijna de hele dag langs een kanaal gereden. Er gebeurde daar op en langs het water van alles. Scheepjes afgeladen met stroo, hout, stenen. Leuk om te zien hoe goederen vanaf de bootjes verhandeld werden. Er waren er ook allerlei monkey bridges en veerpontjes te zien. Bovendien was op het eerste stuk rustig met het verkeer wat ons gelegenheid gaf veel te kijken. Omdat wij langs het water reden wilden wij ook op een terras aan het water eten. Na een zorgvuldige afweging in welk restaurant wij dit keer paniek zouden veroorzaken, hebben wij een slachtoffer uitgekozen, Hier werd een soort bouillon fondue geserveerd. Het personeel heeft ons voorgedaan hoe het moest. Het was erg lekker. Het kostte ons € 2,40.
Wij zitten nu in ons hotel en het water komt met bakken uit de lucht. Wij hebben het nog nooit zo stil gezien op straat.

12 Januari van Rach Gia naar Hon Chuong
Na wat boodschapjes te hebben gedaan zijn wij op tijd vertrokken. De route was niet heel spannend. Het eindigde wel anders dan alle andere dagen. Het laatste stuk van dit traject liep tussen de uitlopers van het Karstgebergte door. Er staan daar grote cement fabrieken die de stenen omzetten in cement. Wij moesten zelfs even klimmen. Onderweg hebben wij een Duitser gesproken die al 10 jaar in Vietnam woont. Hij heeft ons geholpen koffie te bestellen. Als dank daarvoor mocht hij een poosje Duits tegen ons praten. Wat voor hem weer een reden was om ons de koffie te schenken. In het hotel waar wij vandaag slapen hebben wij nog 2 Nederlandse fietsers ontmoet. Vanavond hebben wij samen zitten eten en nog allerlei informatie uitgewisseld . Zij gaan de andere kant op. Dus zullen de wij ze niet meer ontmoeten.
Ps ook vandaag doet het Internationale internet in Vietnam het niet.
Veel groetjes
Corrie en Marien

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    13 januari 2017
    Hallo reizigers.

Gelukkig hebben jullie niet de stekker uit de geluidsinstallatie getrokken, want dan had je misschien wel in de gevangenis terecht kunnen komen.In ieder geval als de installatie van een Bhudistiche tempel was geweest. Alle gekheid op Vietnamese stokjes; wij zijn stik jaloers op jullie omdat jullie lekker naar een bounty eiland gaan relaxen en wij hier wel een zonnetje hebben, af en toe, maar ook flinke winterse buien. Voor aankomende week staat er zelfs weer nachtvorst op het programma.
    Ik heb gelezen dat er hele mooie stranden zijn.

Heel veel plezier