2 januari 2015 - Chiang Mai, Thailand

Hallo allemaal,

allerst allemaal een Gelukkig Nieuwjaar gewenst uit het warme Thailand.  Vannacht was het tijdens de jaarwisseling enorm druk. Alles speelt zich voornamelijk op straat af. Veel mensen laten een wensbalon op, zodat de lucht versiert is met lichtjes. Om 24.00 uur komen de knallen en het siervuurwerk. Iedereen roept Happy Newyear. De straten in het centrum van Chang Mai zijn afgezet voor auto's. De rest ploegt er gewoon doorheen en het gaat allemaal heel rustig en gecontoleerd.

Vandaag hebben we onze eerste etappe gereden. De linkse concentratie valt erg mee. [Het verkeer rijdt n.l. links] in elk plaatsje staat een enorme wat, dit is een tempel. We hebben er al veel bekeken. Heel anders dan onze cultuur maar wel indrukwekkend! Er zijn niet veel wegen dus verkeerd rijden is bijna niet mogelijk.

Vannacht slapen we in een resort. We hebben een bungalow, heel luxe voor ons! Het weer is prima, een beetje bewolkt en ongeveer 30 graden.

Tot zover on bericht.

Zonnige groetjes,

Marien en Corrie

1. Johan & Erzsi:
    Corrie en Marien
    Ten eerste een Happy New Year
    Alle goeds en veel fietsplezier.
    Groet Jo-Er
  2. Jan en Aly:
    Hallo Corrie en Marien,

Allereerst ook voor jullie een gelukkig en goed 2015!!!
    Hier was het erg rustig, er werd weinig of niet geknald in de straat. Leuk te horen, dat jullie zo enthousiast zijn, Geniet lekker van alle indrukken en veel succes op de lange fietstocht!
    Groetjes
    Jan en Aly