1 januari 2017

2 januari 2017

Hallo volgers jullie hebben nog een paar verhalen te goed. Ze komen echt wel. Maar eerst willen wij iedereen bedanken voor de goede wensen. Uiteraard wensen wij ook iedereen het allerbeste toe in 2017. De oude jaarsnacht zou niet spectaculair zijn in Ho Chi Minh. Wat vuurwerk betreft klopte dat wel. Er was er nauwelijks vuurwerk, maar wel een ongelooflijke hoeveelheid mensen op de been. Het centrum was helemaal afgesloten en op meerdere plaatsen stond er live muziek te spelen met gigantisch veel decibels. Direct na 00.00 uur begon het centrum weer leeg te stromen, wat weer een chaos met brommers en scooters veroorzaakte. Maar leuk dat wij dat mee konden maken. Helaas weer een nachtje met weinig slaap. De volgende ochtend zijn wij toch maar weer vroeg opgestaan. Er lag een lange etappe voor de boeg. De grote uitdaging was natuurlijk fietsen in Ho Chi Minh city na alle drukte die wij gezien hebben. Wij moeten zeggen dat het niet tegen viel. Ja, wij hielden er een wat andere rijstijl op na dan thuis. Je moet veel brutaler zijn dan in Nederland dwz je moet gewoon gaan en tegelijkertijd veel voorzichtiger wezen. Chi Minh is een hele grote stad, dus hebben wij nog lang van de drukte mogen genieten. Maar toen wij eenmaal de grote drukte achter ons hadden gelaten werd de omgeving steeds landelijker. Wij reden eerst door gebieden met veel rijstvelden later werden dat gebieden met dragonfruits. Blijkbaar zijn die erg waardevol. Je zag ze overal staan. Ze worden met de hand geoogst en later met de hand verwerkt. Ze verdwenen in grote koelcontainers om afgevoerd te worden. Langs de weg konden wij ze op dat moment niet kopen.
Onze eerste indrukken van Vietnam zijn dat het heel anders is dan wij tot tot nog toe van ZO-azie gezien hebben. Wij zijn benieuwd.
Joke, corrie zegt dat wij elke dag sporten.
Groetjes Corrie en Marien

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    2 januari 2017
    Fijn dat jullie heelhuids HoChiMinh achter jullie gelaten hebben.
    Wij nemen ons petje af voor jullie om daar te fietsen.Daar is veel moed voor nodig. Lopend vonden wij het al gevaarlijk genoeg.
    Probeer tijdens deze reis toch dragonfruit te proeven,misschien op een markt,het smaakt veel lekkerder dan wat je in Nederland koopt.
    Dat jullie elke dag sporten dat weten we wel en we zijn blij dat jullie er zo veel plezier in hebben.
    Geniet van jullie volgende etappe.
    Tot de volgende keer
  2. Kunnie en Leen:
    2 januari 2017
    Eerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Bijzonder om het daar te mogen beginnen. Wat geweldig om via zo'n blog jullie avonturen mee te kunnen beleven. Ik ben nog nooit in Ho Chi Min stad geweest, maar als ik m'n ogen dicht doe, krijg ik er "haast" een beeld bij... dankzij jullie beschrijvingen. Helaas moeten wij de geuren, de kleuren, het lawaai en zo missen, maar wie weet waar jullie ons toe inspireren. Veel plezier en "be careful out there!".