5 januari 2020 - Pakokku, Myanmar

Hallo volgers,

Weer een berichtje uit Myanmar. Vandaag van Monywa naar Pakokku gereden, 110km. Ondanks de regen ging het wonderwel gemakkelijk. Wij waren dan ook wat vroeger Pakokku dan verwacht. De route begon gelijk met een oversteek met een pontje. Speciaal voor een boot voor ons alleen, speciale prijs🤔. De route ging veelal over rustige wegen door een rustige zeg maar stille streek. Een verademing na alle drukte. Er was sprake van wat kleinschalige landbouw, maar ook van natuurgebieden. Helaas ging het om een uur of 10 regenen en dat ging door tot 3 uur. Maar toen het even heel veel water viel zaten wij net koffie te drinken.☔ . Vanavond hebben wij voor het eerst echt Birmaans of is het Birmees? gegeten. Dat doe je bij een straatstalletje. Uiteraard let je op voldoende bezoekers en of het eten goed warm is. Met handen en voeten en de hulp van een andere gast is het rijstenoedels met kip geworden. Spicy maar wel te eten.🐓

Fijne dag

Corrie en Marien

1. Engbert en Miriam:
    5 januari 2020
    Hallo Corrie en Marien, weer bedankt voor het mooie verhaal. Hoe zijn de mensen daar in Myanmar? PS. Is het niet Myanmars eten? 😉
  2. Jan en Aly:
    5 januari 2020
    Bedankt, dat wij jullie mogen volgen. Hopelijk krijgen jullie niet teveel regen tijdens het fiets avontuur. Wij wensen jullie een bijzonder mooi reis avontuur!
    Groetjes Jan en Aly