6 januari 2020 - Bagan, Myanmar

Hallo volgers.

De eerste verslagen van onze reis waren misschien wat suf, maar het wordt steeds beter. Vandaag eindigde de route in Bagan, een oude koningsstad. Het stikt hier van de tempels en stupa's. Allemaal eeuwen oud. Wij zijn over de Irrawadi rivier komen aanvaren en vanaf grote afstand zag je de bouwwerken al in het landschap. Zodra je aan wal stapt sta je er tussen.  Heel overweldigend! Vandaag was het een nette afstand, 50km en een 1/2 uur met een pontje varen. De route ging door een gebied met gevarieerde landbouw. Er word oa; katoen, tabak, pepertjes, watermeloenen en bloemkool verbouwd. De laatste twee producten worden direct aan de weg verkocht. De mensen zijn vriendelijk, ze zwaaien en roepen gedag. Als we mensen willen fotograferen vragen we dat. Soms willen ze dat niet, dan hebben we pech!  Vrouwen dragen enorme schalen, grote manden en bossen hout op hun hoofd. Goed voor sterke nekspieren en ze lopen keurig recht! Morgen blijven we in Bagan om de stad te bekijken, per fiets!

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    6 januari 2020
    Wij vinden jullie verslagen absoluut niet suf.
    We zijn elke keer verheugd als er weer één binnen is.
    Hebben jullie een watermeloen gekocht?
    Toch niet een hele grote die krijgen jullie niet in één keer op.
    Of deel je het dan uit?
  2. Marjan Boon:
    6 januari 2020
    Het is zeker geen saaie reis. Mooie plaatjes , mooie dag morgen, het liefst zonder regen.
  3. Corrie en Marien:
    7 januari 2020
    Vandaag was het een beetje warm.
    Omstreeks 16.00 uur koelt het snel af en wordt het fris of koud zelfs.
    Om 18.30 uur is het pikken donker.
    Vanavond viel de verlichting weer eens uit. Dan is het echt donker.
  4. Engbert en Miriam:
    7 januari 2020
    Hallo Corrie en Marien,

Leuk weer van jullie te horen en elke keer krijgen we iets meer van het land te zien. Ook leuk jullie zelf op foto te zien. Blijf lekker genieten. Tot gauw.