3-4 januari

4 januari 2020 - Monywa, Myanmar

Hallo volgers

Gisteren zijn wij, nadat we eerst de bakker hadden bezocht, van Sagaing naar Monywa gefietst. Een afstand van 112 km. Deze etappe was weinig inspirerend. Wij hebben alleen maar over de Yangon-Mandalay Expressway gefietst. In  het begin en aan het einde was het nog behoorlijk druk. Een groot gedeelte van het leven híer speelt zich langs deze weg af. Je ziet dus toch nog van alles. Maar vanwege de lange afstand konden wij daar niet veel tijd voor nemen.

Het stroomnet is hier zeer onbetrouwbaar. Je ziet hier dan ook overall aggregaten staan die de stroomvoorziening overnemen bij uitval van net. Ook wij hebben dat gisteren ervaren hoewel na een paar minuten overal die aggregaten stonden te draaien en er weer een beetje licht was.

Vandaag zíjn wij van uit Monywa met een Tuk Tuk naar een enorme staande Boeddha geweest, de Laykyun Setkyar Standing Boeddha, 116m hoog. De een na grootste ter wereld. Je kon hem ook van binnen beklimmen. Dat hebben wij een stukje gedaan. Later hebben wij nog een andere Boeddha bezocht. Díe zat helemaal vol met bladgoud geplakt. Vandaag begon en eindigde de dag met regen. Tussendoor heeft de zon gelukkig nog een beetje geschenen. Echt koud is het niet, maar van ons mag er wel een graadje of 2-3 bij. Morgen weer een lange dag fietsen.

Corrie en Marien

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    4 januari 2020
    Dat is niet niks 112 km fietsen op één dag ! Wij doen het jullie niet na.
    Wij genieten passief mee van jullie mooie foto's en filmpjes.
  2. Roely van de Hoef:
    5 januari 2020
    Zo, prestatie hoor 112 km op 1 dag!!!!! Wat een enorme boeddha en bijzonder dat je erin kunt.
    Succes met afstand fietsen. Raken de benen niet verzuurd?
  3. Bert en ingeborg:
    5 januari 2020
    Hallo, hoorde dat jullie op vakantie waren, dus was nieuwsgierig naar het reisverslag.
    gaaf hoor, zullen de volgende verhalen graag lezen en de video's bekijken.
    nog een gezond en voorspoedig 2020 gewenst met veel vakantie. :)
    Fijne vakantie.