7 januari 2015

8 januari 2015 - Phaeng, Thailand

Wij zijn nu in Chiang Khong.  De afgelopen 2dagen zijn niet zo'n succes geweest. Eerst heb ik s'nachts de inhoud van mijn maag in 3 keer in de wc gestort.  Vervolgens is Corrie vandaag leeggelopen. Ze ligt nu te slapen.  Het zal straks wel weer beter gaan. Ik denk dat wij te veel Thais hebben gegeten. Gisteren zijn wij in het centrum van de gouden driehoek geweest. De heroine hebben wij maar gelaten voor wat het was. De natuur is erg mooi.  Vervelend is wel dat je voor een groot deel langs hoofdwegen rijdt met soms veel verkeer.  Vannacht hadden wij een kamer die slechts 300baht =12euro kostte.  Maar het was ook niets. Het leek wel een cel. Daglicht kwam binnen door van die glazen stenen. Maar ja ,s'nachts zie je toch niets. Vandaag hebben wij een kamer met met balokn en uitzichtloze op de Mekong rivier. Morgen steken wij over naar Laos en gaan wij met de boot naar Pakbeng, dat is Laos. Wij zijn nu in Chiang Khong. Het klonk misschien wat dramatisch, maar het blijft een mooie reis die nu eenmaal wat anders verloopt dan de reizen in Europa

1. Jan en Aly:
    Hoi Corry en Marien,

Tja het is inderdaad anders dan een Europese reis, meer avontuur en ander voedsel. Beterschap allebei en ondanks kleine tegenslag toch nog vee fietsplezier!

groetjes
    Jan en Aly
  2. Mieneke ten Bos:
    8 januari 2015
    Beterschap en om jullie te troosten, het regent hier al de hele dag en de weersvoorspelling voor de komende dagen is storm en regen.
  3. Pieter Visser:
    Hallo Marien en Corrie,

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige reactie, wat een slechte dag hier met het weer vandaag.
    Nou sterkte met het eten en maak maar veel plezierige fietskilometers
  4. Johan & Erzsi:
    Hoi Marien en Corrie.
    Het weer is zo slecht dat we morgen afreizen naar de Algarve in Portugal en daar jullie avonturen kunnen mee beleven. Ik was in 1994 in de Gouden driehoek, ook fietsend maar toen was het midden in de zomer en geen ziekte verschijnselen. We verhalen nog wel meer op 20-02. Groet en nog veel plezier.
  5. Nadine:
    9 januari 2015
    En daar komen de smakelijke verhalen.., haha! Een beetje voedselvergiftiging hoort er wel bij denk ik in die regionen. Jullie komen er vanzelf wel weer overheen gelukkig! Verstandig dat jullie de heroïne hebben overgeslagen, ik ben trots op jullie ;) Oma leest jullie verhalen via printjes van Wouter en geniet mee. Jullie krijgen de groeten van haar!