24 januari Chau Doc naar Cho Moi

24 januari 2017

Goedendag lezers
De etappe van vandaag begon met een overtocht met de pont. Wij kwamen toen in een soort voordorp van Chau Doc terecht Dit was echt door Zuid Vietnam. De route ging over rivierdijken. Van de rivieren was niet veel te zien omdat aan beide zijden van de dijk huizen zijn gebouwd. Deze huizen staan trouwens op lange palen zodat bij hoogwater de vloer droog blijft. De huizen staan heel dichtbij de weg. Wij rijden nog net niet door de voorkamer. Iedereen is druk bezig met de tet. En dat zien wij van dichtbij. Overal is het een gezellige drukte. Iedereen is nog steeds aan het opruimen. Ook staan nog steeds overal veel bloemen te koop. Soorten die wij ook kennen chrysanten, afrikaantjes, rozen, bougainville, teveel om op te noemen. En dan niet van die lullige potjes maar armen vol. Zoals zo vaak werden wij vandaag weer aangesproken. Deze keer door een Duitser die 2 maanden aan het toeren was op een motor. Gezellig even staan kletsen, maar toen moesten ieder weer zijn eigen kant op. Op de tweede veerpont van de dag kreeg ik een kindje in mijn handen gepropt en moest daarmee op de foto. Wij blijven toch een byzonderheid in deze omgeving. Kinderen blijven groeten, soms met hallo, soms met zwaaien of een hi5. Er komen hier eigenlijk geen toeristen. Het verkeer begint steeds meer te wennen. Dat wordt nog wat als wij terug zijn.

1. Pieter en Dineke:
    24 januari 2017
    Wat een geweldige ervaringen, die jullie opdoen en Mogen beleven, met recht jaloers op.

Geniet er maar goed van dan kunnen jullie er op teren als je terug komt in ons landje