21 januari Ha Tien naar Tri Ton

22 januari 2017 - Tri Tôn, Vietnam

Goedenavond lezers,
Een week hebben wij jullie niet te hebben lastig gevallen met onze verhalen maar dat begint nu weer. Eerst nog even Phu Quoc. Het is in de eerste plaats een toeristen eiland. Nu wij weer op het vaste land zijn zie je direct het verschil, wij zijn nu weer in Vietnam. Maar goed onze belevenissen van vandaag. Men treft hier de voorbereidingen voor het Tet, dit is het Vietamese nieuwjaar. Het grootste feest dat de Vietamezen kennen. Alles wordt schoongemaakt en opgeknapt. Wel op zijn Vietamees natuurlijk. Ook worden de huizen versierd met veel gele en oranje bloemen. Ook wordt er overal lichtversiering aangebracht. Het is vergelijkbaar met de periode voor kerst bij ons. Overal wordt van alles aangeboden en er zijn speciale bloemenmarkten. Het is daardoor erg gezellig op straat. Onderweg stonden wij nog bij een scheepswerfje te kijken. Ik werd uitgenodigd aan boord te kijken. Bepaald geen scheepsbouw zoals bij ons. De vissersscheepjes worden nog van hout gemaakt, maar daarna wel gepolyesterd. Vanavond zijn wij op een bloemenmarkt geweest. Daar werden wij aangesproken door een Vietamees die engels wilde oefenen. Het werd een leuk gesprek. Voor de afwisseling sprak hij wel goed Engels . Ook adviseerde hij ons nog over een eettentje en regelde de bestelling voor ons.

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    22 januari 2017
    Hallo Corrie en Marien,

Fijn dat jullie weer in de lucht zijn, we kregen bijna afkick verschijnselen.We kregen visioenen van jullie,luierend in een hangmat op het tropische strand van Phu Quoc met een lekker drankje erbij.
    Zo, nu jullie uitgerust zijn kunnen jullie er weer tegen aan.
    Voor de komende week veel fiets plezier gewenst.
  2. Sien de Waal:
    23 januari 2017
    Ha vakantiegangers!

We reizen weer met jullie mee hoor!
    Veel plezier met jullie avontuur!