10 januari 2020

11 januari 2020 - Thazi, Meiktila, Mandalay Region, Myanmar

Hallo volgers.   Na een korte etappe van íets meer dan 20km zíjn wij nu in Thazi. Hiervandaan gaan wij een dag met de trein verder. Het belooft een bijzondere reis te worden met een boemeltreintje. Om de stijging te halen moet híj een paar keer heen en weer. Wíj zijn benieuwd. Vandaag voor het eerst een andere fietser ontmoet. Een Duitser díe in Nieuw Zeeland woonde. Hij maakte een wereldreis. Was bijna rond. Alleen nog een stukje naar Nieuw Zeeland. Verder hebben wij nog eens naar al het  vervoer hier gekeken. Wat ze allemaal in die kleine vrachtwagentjes  vervoeren. Koeien schapen kinderen volwassenen, enz. Teveel om op te noemen. En dat eventueel allemaal tegelijk. En als de bak vol is gebruik je toch gewoon de imperiaal. Dat zie je soms ook bij personen busjes. Mensen op het dak. Wij hebben geprobeerd wat foto's van te maken, maar het gaat vrij lastig omdat ze ook nog behoorlijk hard rijden. Trouwens ook met een Tuk tuk en een brommer kun je met wat fantasie van alles vervoeren.

Groetjes Corrie en Marien Blokland

1. Jos de Jonge:
    11 januari 2020
    wat een prachtige zwanenboot op de linkerfoto en een mooi strakke brug ook.
  2. Nadine:
    En de zon schijnt!
  3. Jan en Aly:
    11 januari 2020
    Een heel ander land, met geheel eigen verkeersregels en wijze van vervoer! Op de markt veel divers fruit, heel veel plezier met hetmooie avontuur!
  4. Chris en Giny Zwarts:
    12 januari 2020
    leuke reisverslagen en foto's. Niet saai hoor.Krijg toch een beeld van het land waar jullie aan het fietsen zijn. Veel fiets plezier .Groetjes uit het winderige Appingedam Giny en Chris
  5. Engbert en Miriam:
    12 januari 2020
    Weet een diversiteit in landschappen. Van grote havenstad tot dorpsmarkt. Het lijkt er op dat jullie je overal thuis voelen. Blijf lekker genieten.
  6. Pieter en Dineke:
    13 januari 2020
    Ha, ha, die naaimachientjes ken ik nog van vroeger, leuke foto's allemaal.

Groetjes Pieter & Dineke