3 januari 2018

3 januari 2018 - Sangkhom District, Thailand

Goedenavond allemaal

Vandaag weer verder langs de Mekong. De route wordt landschappelijk steeds mooier. Het land krijgt steeds meer relief. Er komen steeds meer bergen in beeld. Helaas merken wij dat ook aan de benen. Ze moeten steeds meer aan de bak. Gelukkig zijn de klimmetjes nog niet al te lang. Het gebied wordt ook minder toeristisch. Veel aankondigingen zijn alleen maar in het Thais en daar kunnen wij niets van bakken. Ook spreken de Thai steeds minder engels en wordt het werken met armen en benen. Bij het zoeken van onze accommodatie is het ook goed opletten. De naam staat in vaak in kleine letters op het naambord. Je bent er zo voorbij.
Het dagelijkse leven van de Thai komt steeds meer op gang. Ze zijn weer op het land aan het werk en er gaan steeds meer winkeltjes open. Het lijkt erop dat er veel handwerk verricht wordt. De planten worden met de hand water gegeven.
Eten gaat tot nu toe goed. Meestal vinden wij wel een restaurant. Wij hebben nog maar een keer noodles aan de straat gegeten en een keer een kip. Die voor ons in stukken werd gesneden met een bord rijst, saus en water voor nog geen drie euro.😃
Wij hebben vandaag een prima slaapplaats, een bungalowtje aan de mekong.

1. Jos de Jonge:
    4 januari 2018