1 januari 2018 (2)

Goedendag allemaal,
Zoals belooft, nu een echt verhaal. Eerst de vertragingen bij de reis. Toen wij vanSchiphol vertrokken sneeuwde het. Het toestel moest sneeuwvrij gemaakt worden en dat kost tijd, dus vertraging. In dubai was er iets met een passagier dus weer vertraging. In Bangkok ging het wel goed.
Nu oudejaarsdag. Wij wilden onze dozen, waar de fietsen in verpakt worden, opsturen naar ons laatste hotel in Atoya. Wij met een tuktuk naar het postkantoor. Dat was dicht, naar het volgende postkantoor. Daar vonden ze het te groot. Op zoek naar DHLservicepunt dat was dicht. Uiteindelijk met het pak terug naar het hotel gegaan. Daar bleek dat ze het ook konden opsturen. Maar ze wilden het adres omzetten in Thais schrift. Dus het hotel bellen. Bleek het telefoonnummer niet goed. Na een uur waren wij erachter hoe het zat. Al met al was de dag bijna voorbij.
Oudejaarsdag is wel een heel feest in Udon Thani. Overal waren muziek podia met soms best wel goede bands. Wat ons verder opviel was de bewaking. Overal was security en politie. Om een muziekterrein op te mogen moest je door een detectiepoortje. Maar zoals eerder vermeld war.en wij ruim voor 00:00 terug op de kamer en zijn wij net na de jaarwisseling naar bed gegaan.

Deel2
Gisteravond ging het niet helemaal goed met Internet daarom vandaag een dubbele.
De route bracht ons naar de mekong rivier bij Nong Khai. Het ging over rustige wegen en weggetjes. Vanwege de jaarwisseling hebben veel Thai vrije dagen. Dus nog meer rust.

1. Pieter en Dineke:
    2 januari 2018
    Super gaaf, ik ben wel een tikje jaloers, jullie doen het toch maar weer !!
    Zelf zie ik teveel apen en beren op de wegen.

mvg Pieter
  2. Gerrit en Joke Noordhuis:
    2 januari 2018
    Met de tuktuk is toch ook al een hele gebeurtenis!
    Hou je ellebogen binnenboord, ze rijden overal zo krap langs,
    je hebt zo een blessure te pakken.
    Dan maar weer op jullie eigen fietsen.
    Veel plezier