12 januari

12 januari 2015 - Muang Khua, Laos

Hallo allemaal,
Hier een bericht van de fietsers.
De internetverbindingen zijn hier echt slecht. Als we denken een bericht verzonden te hebben komt het niet aan. We doen een nieuwe poging. Inmiddels zijn we een dag met de slowboot over de Mekong gevaren. Dezd dag is letterlijk in het water gevallen. Het heeft de hele dag geregend. Wel een hele ervaring rijker. Wat hier allemaal kan en mag is onvoorstelbaar. Eerst zijn we vanaf de grens van Thailand met een Took Took, helemaal volgeladen met 10 personen en de bagage en de fietsen bovenop, naar de grens van Laos gereden. Daarna zijn we op de boot gestapt, hier worden 80 passagiers in vervoerd, de fietsen bovenop het dak en met een touw vastgebonden. Aan het eind van de dag komen we aan in het donker, in de stromende regen, in Pak Beng. Ik ga snel van boord om een hotel te regelen, ook in het donker want straatverlichting hebben ze hier niet. Marien sjouwt alleen de fietsen en de bagage van boord, daarna moet hij een onmogelijke trap op met de fietsen in de regen in het donker. Een leuk binnen komen in Pak Beng. Het eten in het guesthouse is prima dus dat maakt een hoop goed.
De volgende dag weer regen. We besluiten een taxi te regelen. De guesthouse eigenaar heeft een vrachtautootje waar de fietsen in kunnen. Hij brengt ons naar Mouang Houng, 52 km verderop. Dit is de route voor deze dag. Het kost wat maar je blijft wel droog!
Ps. We zijn weer helemaal beter!
Tot het volgende bericht.
10 jan. 2015

1. Johan & Erzsi:
    13 januari 2015
    Hoi natte fietsers, geen leuke ervaring voor jullie maar wel een avontuur rijker. Hier in de Algarve gaat het leven langzaam en erg rustig. Lekker weer en geen regen en dat is al veel waard.
    Wandelen en genieten van de rust en de omgeving, een heel andere vakantie voor ons. Nog veel avontuur en fietsplezier.
    Groetjes, Johan en Erzsi