9 januari 2018

11 januari 2018 - Nakhon Thai District, Thailand

Vandaag 9januari hadden we echt een goedemorgen , d.w.z. na een paar minuten fietsen komen we langs een schitterende toegangspoort. Daarna gaan we direct 5 km behoorlijk klimmen. De uitzichten zouden mooi zijn maar helaas hangt er een damp over het landschap. Als we eindelijk boven zijn vangen we toch nog een glimp van een helder uitzicht op!😃
Na een klim komt er een afdaling, dat is echt een kadootje na zo een inspanning! De natuur is prachtig maar het is nu opletten want we gaan met een vaart van gemiddekd 35 tot 50 km per uur naar beneden met haarspeldbochten en dat is pompend afremmen en weer loslaten.
Vandaag is het een warme dag met temperaturen tegen de 40 graden. De wind die we bij het afdalen opvangen is een warme föhnwind. Het ruige gebergte laten we achter ons en we komen in glooiend gebied. Wel klimmen en dalen natuurlijk, dat blijft. Vandaag hoeven we in iedergeval niet meer naar de sportschool!
Ons verblijf vandaag is in een leuke bungalow. De eigenaresse kookt voor ons vanavond en ze heeft vervoer geregeld om morgen naar Phu Hin Ronkla, een National park te gaan.we zijn benieuwd! Ze doet heel erg haar best om Engels te spreken maar het komt niet allemaal over zoals we bedoelen. Dus een verrassing wat ze morgen voor ons geregeld heeft.
Er is helaas geen wifi dus dit bericht en foto's zijn wat later

Vandaag 10 januari zijn wij naar een national park geweest. Wij hadden gevraagd om een tuktuk of zo iets, maar wij werden om 07:00 uur gewekt dat de bus klaar stond. Gauw aankleden wat eten en weg. In ons fietsroute boekje stond dat je er ook op de fiets naar toe kon gaan. Gelukkig niet gedaan. Het was zeker 30km weg met veel zwaar klimwerk . Het gebied van het park was tussen 1967 en 1982 het strijdtoneel van de communisten opstandelingen tegen de officiële regering. Omdat het gebied zo onherbergzaam was kreeg de regering de zaak niet onder controle. Pas toen er verdeeldheid ontstond bij de opstandelingen en met de hulp van China en Vietnam slaagde de Thaise regering het gebied onder controle te krijgen . Het is nu een national park. Een van de vele trouwens. Wij hebben de verschillende lokaties bezocht. Afgezien van de oorlog zijn er allerlei mooie en bijzondere dingen te zien. Er staan allerlei bijzondere planten. Ook zijn er grote stenen velden. Ook weer een gebied waar alleen maar Thaise toeristen komende en dan ook nog niet veel.
Groetjes Corrie en Marien.

1. Jan en Aly:
    11 januari 2018
    Ziet er mooi uit, een heel avontuur en een hele ervaring!
  2. Roely van de Hoef:
    11 januari 2018
    Mooi gebied hoor en de benen worden goed getraind op deze manier! Veel plezier en succes met fietsen.
  3. Gerrit en Joke Noordhuis:
    Een mooie omgeving.
    Prachtige foto's
  4. Engbert en Miriam:
    11 januari 2018
    Whow! Het gebied ziet er steeds mooier uit. En het lijkt er op dat de ontwikkeling hier ook niet stil staat. Lijkt hier en daar wel westers. Geniet lekker verder.
  5. Pieter en Dineke:
    12 januari 2018
    Hee Marien en Corrie, super mooi enne ik als Friesche kerel zag dat ze daar ook zwartbonte koien hadden, tenminste als speelbeestjes.

Maak er een onvergetelijke reis van en geniet maar volop.

Groeten uit een koud en nat Nederland