6 januari 2018

6 januari 2018 - Chiang Khan District, Thailand

Goedendag iedereen.

Vanddag hebben wij een rustdag genomen en zijn in Chiang Khan gebleven. Zoals ik gisteren al meldde is het een erg toerisch plaatsje, maar er zijn nagenoeg alleen maar Thai. Corrie heeft al wat foto's geplaatst dus hoef ik niet veel te melden. Wij wilden vanmorgen naar het centrum waar de monniken hun eten verzamelen. Dat moet gebeuren voor de zon opkomt. Helaas zijn wij iets te lang blijven liggen en hebben alleen het laatste stukje meegemaakt. Na het monikkenritueel, verzamelden zich er een enorme groep mensen. Het werd een optocht/demonstratie voor een beter en hygiënischer ziekenhuis. Politiebegeleiding en verkeersregelaars erbij om alles in goede banen te leiden. Dames en heren in mooie traditionele drakenkleding, een groep dansende geestenverjagers, verpleegsters, schoonmakers en een kleine groep wielrenners liepen, met muziek, van de tempel in het centrum naar het ziekenhuis aan de andere kant van het centrum.
Het is hier prima weer. S'morgens is het soms een beetje nevelig. Maar al snel komt de zon erbij. De temperatuur haalt dan 's-middags ruim 32 graden. Later op de dag komt er meestal wat bewolking. Zodat het een beetje afkoelt . Wat ook weer prettig is.
Wij hebben inmiddels tientallen wats gezien. Als het er geen honderden zijn geweest . Elk plaatsje heeft er wel een paar. In Chiang Khon zijn er alleen al een stuk of 15. Daar zijn hele oude exemplaren bij, maar ook nieuwe.

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    6 januari 2018
    Hallo Corrie en Marien,

Lekker genoten van jullie rustdag?
    Wij hebben er al een Thais reisboek bijliggen om jullie beter te kunnen volgen.
    Wat betreft die vertaling bij de drakenboot, daar zijn we nog niet aan toegekomen. We waren eerst druk met de dr.Denker puzzel uit de krant. Dus we zijn blij dat we ons daar niet meer in hoeven re verdiepen.
    Lekker weer bij jullie ! Blaas wat warmte naar ons, we krijgen morgen een erg koude dag.
    Hebben jullie nog een mooi shirt gekocht met fietsen erop?
    Hebben jullie niet één gefrituurde maad geproefd? Misschien is het wel heel lekker en gezond.
    Volgende gelegenheid het toch maar even proberen.....
    Groetjes en tot de volgende keer.