4 en 5 januari 2018

5 januari 2018 - Chiang Khan District, Thailand

De reis ging deze dagen weer verder langs de Mekong. Het is een gebied met veel landbouw. Wij zien kokospalmen en bananenbomen. Ook wordt er tabak verbouwd. Op de Mekong zien wij eigenlijk geen activiteit, alleen een enkele visser. De rivier is soms heel breed en soms wat smaller. Toch stroomt de Mekong zichtbaar om allerlei hindernissen heen. De plaatsjes die wij passeren worden steeds autentieker met oude houten huisjes. Maar er staan soms ook schitterende villa's naast. Hier wonen dus gewone Thai, rijk en arm door elkaar. Gisteren hebben wij 2 Franse fietsers ontmoet. Ze maken een rondreis van maanden door Azië. Op dit moment rijden ze dezelfde route als wij. Zij rijden op een soort tandem en vallen dus nog meer op dan wij. Wij hebben nog een waterval bezocht, die moest heel bekend zijn, maar wij waren er alleen. Alle aanwezige koffietenten ed waren al langere tijd dicht. Corrie stond foto's te maken van een wat. Wat? Ja, een wat. Ik werd toen aangesproken door een Thaise familie die al flink aan de drank hadden gezeten. Ze wilden ons ook aan de drank hebben. Toch maar niet gedaan.
Nog even de toelichting bij de drakenbootfoto, heeft iemand die al vertaald. Wij zullen de vertaling bij de foto's zetten dan kan je zien of je goed vertaald hebt.
Vandaag zijn wij naar Chiang Khan gereden. Een dorpje dat nog niet door het internationale toerisme is ontdekt, maar wel door de Thai zelf. Het is een authentiek dorpje met veel oude houten huizen. Je moet niet aan brand denken. De prijzen liggen op een ander niveau dan elders. Maar het is wel erg leuk. Eten en drinken blijft aandacht vergen. Soms moet je wat anders tot je nemen dan je van plan was. Ofwel noodles ipv een kipfiletje

1. Sien de Waal:
    5 januari 2018
    Wat is het mooi daar!
    Zie ik daar gefrituurde meelwormen op die foto?
    Benieuwd of jullie ze hebben gegeten?