8 januari 2020 - Bagan, Myanmar

Hallo volgers

Vanavond nog een verhaaltje uit Bagan. Gisteravond hebben wij besloten nog een dag in Bagan te blijven. Bagan heeft op ons een grote indruk gemaakt. Het is overweldigend als je al die bouwsels ziet. Er is zoveel te zien. Gisteren hebben wij een route uit ons boekje genomen. Vandaag zijn wij vrij rond gaan zwerven. Je beleefd het zo'n tweede dag toch allemaal anders, veel intenser. Vanmorgen zijn wij eerst in de Bagan Nan Myint Viewing Tower geweest. Je hebt vanaf daar een prachtig uitzicht over het gebied. Later hebben wij willekeurig wat pagodes bekeken, Gewoon waar wij toevallig langs kwamen en die interessant leken. Bagan heeft nu in ieder geval een hoop Boeddha foto's opgeleverd. Het wordt nog een klus daar een selectie uit te maken. Maar ja dat is voor thuis. Ook hebben wij nog een 2e lacquer werk fabriekje bekeken. Dít was veel commerciëler. Hele busladingen werden gelost. Dus niet zo leuk als gisteren.

Het was even spannend of wij diezelfde kamer in het hotel konden houden. Het is hier het toeristische hoogseizoen. Gelukkig kon het.

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    8 januari 2020
    Fijn dat jullie in dezelfde kamer konden blijven slapen en er nog een dag in Bagan bij aangeknoopt hebben.
    Heerlijk genoten van alle bezienswaardigheden.
  2. Roely van de Hoef:
    8 januari 2020
    Ongelooflijk, zoveel tempels/pagodes etc. je ziet. Ze liggen sfeervol in het landschap.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben.
  3. Jan en Aly:
    8 januari 2020
    Inderdaad veel te bewonderen en indrukwekkend!
  4. Engbert en Miriam:
    8 januari 2020
    Blijft indrukwekkend. Kreeg de indruk dat het een Provencaals landschap is maar dan met pagoden.... Lekkere temperatuur! Hier zitten we op de helft qua temperatuur.
  5. Pieter en Dineke:
    13 januari 2020
    Corrie en Marien, wat een mooie foto's , fijn dat jullie zo genieten.

MVG Pieter en Dineke