27 januari Vinh Long naar My Tho

28 januari 2017 - My Tho, Vietnam

Goedenavond iedereen
Vandaag al weer een dag met T^et. Ook weer met een andere ervaring. De route ging door een gebied waar veel de kwekerijen zitten. Je kon goed zien dat die bedrijven helemaal leeggehaald zijn. Op straat worden nog steeds massa's planten aangeboden. Gelukkig was het nu wat minder druk dan gisteren, maar de hoeveelheid brommers en scooters blijft verbijsterd. Ik moet trouwens nog wat corrigeren van gisteren. Vanmorgen heb ik begrepen dat alleen van mensen waarvan ze niet weten wanneer ze geboren zijn de verjaardag met T^et gevierd wordt. Dat schijnen toch veel mensen te zijn. Onderweg zien wij veel bedrijven die gesloten zijn, maar voor eten en drinken is er altijd wel iets te vinden. En ook is er altijd wel een hotel open.
Onze reis is bijna afgelopen. De vorige keren hebben wij de laatste dagen steeds een algemene indruk van de reis gegeven. Dat willen wij dit jaar ook doen. Te beginnen met het verkeer.
De belangrijkste regel is : wat een ander doet mag jij ook. Als je iets wil doen wat een ander niet doet moet je dat doen. Het grote voordeel hiervan is dat die ander straks dat ook mag.
De voorrangsregels zijn ook niet moeilijk : Hoe harder je toetert hoe meer voorrang je hebt. Als je dan ook nog in een dikke auto rijdt bij voorkeur een lijnbus of vrachtauto dan kan de voorrang niet op. Wij hebben alleen maar een bel. Er is hierbij een kleine opmerking te maken. Want je kunt ook toeteren als begroeting naar een kennis of als bemoediging bv naar ons. Een andere goede reden is omdat het anders zo stil is. Afijn dus toch zo simpel niet.
De derde verkeersregel is, dat je bij invoegen niet hoeft te wachten tot het verkeer voorbij is. Je geeft gewoon gas en rijdt weg.
De laatste regel is dat als niet je niet van plan bent voor een rood stoplicht te stoppen, dat je dan vooral niet moet doen. Gewoon doorrijden en zie maar wat er van komt.
Morgen meer verzamelde indrukken
Corrie en marien

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    28 januari 2017
    Wij wensen jullie een gezellige te^t dag vandaag.
    Wat de nieuwe verkeersregels betreft; GAUW VERGETEN wanneer jullie weer in Nederland zijn. Anders komt het niet goed met jullie.
  2. Engbert en Miriam:
    28 januari 2017
    Indrukwekkend allemaal. Als ik het goed begrepen heb nemen jullie de volgende reis een grote toeter mee. Met de carnaval hier kosten ze bijna niks... Fijne dagen nog.
  3. Sien de Waal:
    28 januari 2017
    Misschien werken die verkeersregels ook in Delfzijl!
    Veel plezier nog!
  4. Sien de Waal:
    28 januari 2017
    Leuk om te lezen jullie belevenissen!
    En misschien werken die verkeersregels ook in Delfzijl

Veel plezier nog!