26 januari Long Xuyen naar Vinh Long

26 januari 2017 - Thành phố Vĩnh Long, Vietnam

Goedenavond lezers
Weer een dag vol met tet.niet alleen met bloemen, maar ook met reizigers. Het zit zo. Tet is een familiefeest bij uitstek. Het is niet alleen het Vietamese nieuwjaar, maar ook viert iedereen zijn verjaardag. Dat is erg handig. Je bent in een keer van alle verjaardagen af en kun je niemand vergeten. Nu zijn de afgelopen jaren nogal wat Vietamezen naar het zuiden verhuist vanwege de betere economische situatie. Al deze mensen willen tet vieren met hun familie in het noorden. Als dat mogelijk gaan ze daar per scooter of brommer naar toe. Deze is dan helemaal volgepropt met vader moeder en kinderen plus nog cadeaus. Anderen gaan met de bus. Die rijden da vervolgens zo snel mogelijk naar het noorden. Het lijkt wel of heel Zuid Vietnam onderweg is. Een soort zwarte zaterdag. Alleen hebben wij nog geen ongelukken gezien, maar wel veel ambulances. Het was heel druk verkeer. Het is overigens een bijzondere ervaring dit feest mee te maken. Wij rijden weliswaar van de ene plaats naar de andere en is het overal het een beetje anders, maar wij hebben bij ons nog nooit zo'n groot feest gezien. Deze ervaring is bijna niet over te brengen. Je moet erbij geweest zijn. Helaas lukt het uploaden van foto's en video's niet zo goed door het trage internet .Maar wij zullen het straks weer proberen.
Corrie en Marien

1. Jos de Jonge:
    26 januari 2017
    Geweldig!!!
  2. Pieter en Dineke:
    27 januari 2017
    Super mooi die reis van jullie, wij kunnen nooit zo lang van huis en beginnen daar eigenlijk wel naar uit te zien bij zulke mooie foto's en reisverslagen.

Geniet nog maar volop daar.

Pieter en Dineke Triemen