25 januari Cha Moi naar Long Xuyen

25 januari 2017 - Long Xuyen, Vietnam

Goedenavond lezers
Vandaag was de etappe maar 30km lang. Wij hadden dus alle tijd. Het hoogtepunt van de Tet begint te naderen. Veel Vietamezen hebben nu vakantie. Het is dan ook of iedereen een tandje is terug geschakeld. Alles wordt steeds mooier versierd. In het begin vooral met potplanten nu zie je ook steeds meer snijbloemen. En overal zijn er bloemen en fruitmarkten. Wij zijn vanmiddag in Long Xuyen op de markt geweest. Het is daar een niet te beschrijven drukte. Veel van de markten vinden plaats in smalle straatjes. Iedereen gaat met zijn /haar scooter over de markt. Bovendien willen er ook nog een paar auto's tussendoor. Van tijd tot tijd zit de zaak dan ook volkomen vast. Vervolgens begint er ergens wel iemand te toeteren en gebeurd er iets waardoor het verkeer weer even verder kan. Zelfs lopen over de markten is bijna onmogelijk. Het gekke is dat hoe gestrest het er allemaal uitziet niemand boos lijkt te zijn. Een heel aparte ervaring. Zo'n ervaring is bijna niet over te brengen. In ieder geval zullen wij wat foto's plaatsen. Wij zijn dan ook zeer benieuwd wat de komende dagen gaan brengen .
Corrie en Marien

1. Gerrit en Joke Noordhuis:
    25 januari 2017
    Xin Chào Corrie en Marien,
    Wat leuk, vakantie vieren tussen de "vakantie vierende Vietnamezen". Heel speciaal om de Tet voorbereidingen van zo dichtbij te mogen meemaken.
    Wij kunnen wat leren van de Vietnamees. Zij zijn veel meer op de medemens gericht dan in onze cultuur. Daardoor gaat het ook zo goed in het verkeer. Anticiperen daar zijn ze goed in.
    Moet je bij ons aankomen.....er wordt eerder gas bij gegeven dan gas teruggenomen.
    We volgen jullie ook via Google, tikken de plaatsnamen in en dan volgt er weer informatie of foto's.
    Dankzij jullie hebben wij ons eigen reisje door Vietnam.
    Worden de koude dagen toch warmer van.
  2. Jan en Aly:
    25 januari 2017
    Hallo Corrie en Maurien,

De marktjes zien er allemaal heel gezellig uit, veel fruit en bloemen. Ja, inderdaad een heel andere wereld!
    Lijk ons leuk om dit van zo dichtbij mee te maken. Ook het groet feestje rond hun jaarwisseling lijkt ons een speciale ervaring.
    Heel veel plezier samen, geniet ervan!