18 januari 2020 - Pindaya, Myanmar

Hallo volgers

Vandaag op stap (fiets) gegaan naar de volgende verblijfplaats Pindaya. Het begon vrij rustig met wat vals plat, maar na 14km kwam het echte werk. 4,5 km klimmen met een percetage van 6/7% maximaal 10%. Een optie was een Tuk Tuk aan te houden en ons naar boven te laten brengen. Dat hebben wij dus niet gedaan. Gewoon een paar keer gestopt. Dan ben je na een poosje toch boven. De tocht ging verder door een vrij leeg gebied. Behalve mooie uitzichten was er niet veel te beleven. Dorpjes die er zijn hebben vaak nog geen elektrische afsluitingen. Ze zijn er wel mee bezig. Soms zie je palen staan of liggen. Maar veel actie is er niet.  Dus ook op zijn Myanmars. Later hebben wij nog koffie gedronken in een prachtig teakhouten restaurant. Het ontvangst comité bestond uit ongeveer 6 personen. Het kopje koffie was dan ook niet goedkoop, omgerekend eu 1,80 voor 2 kopjes. Dat is voor hier duur. Vlak voor wíj Pindaya binnen reden moest er eerst weer een fee worden betaald, 7500 kyat per persoon . Zo komen wíj dus wel door ons geld heen.

1. Engbert en Miriam:
    18 januari 2020
    Kunnen jullie het spijkerschrift lezen? Krijg steeds meer waardering voor jullie overlevingskunst.
  2. Gerrit en Joke Noordhuis:
    18 januari 2020
    Wat goed dat jullie op eigen kracht de fietstocht hebben volbracht.
    Veel plezier in Pindaya.
  3. Roely van de Hoef:
    18 januari 2020
    Het landschap met die ene boom doet Australisch aan. Staat je schattig Marien het rokje....haha. Prachtig dat teakhouten gebouw.
  4. Pieter en Dineke:
    18 januari 2020
    Ben onder de indruk van de verhalen en foto's en video's

Prachtig wat een mooi gebeuren
  5. Jos de Jonge:
    19 januari 2020
    Krijg er ook zin in!!!! Moet wel eerst leren fietsen!!!!!