17 januari 2020

17 januari 2020 - Nyaungshwe, Myanmar

Hallo volgers

Vandaag zijn wij in Nyaung shwe gebleven. Wij zijn vanmorgen met een boot naar Swhe Indein Pagodes geweest. Dit is een eeuwenoud tempelcomplex dat lange tijd overgroeid is geweest. Zo langzamerhand is men het aan het ontdoen van groen en zelfs aan het repareren. Het is wel een toeristische bestemming bij uitstek, maar gelukkig was het niet druk. Om er te komen hebben wíj dus weer een boot gehuurd. Maar het is een heel andere tocht geworden dan gisteren. Op het water waren vissers actief. Die hebben een hele specifieke manier om hun bootjes met een roeispaan voort te bewegen. Ze gebruiken daarbij een been zodat ze hun handen vrij hebben voor de vislijn. De schipper heeft er wat rondjes omheen gevaren zodat wij het goed konden zien en vastleggen natuurlijk. Daarna zíjn wij door de drijvende tuinen naar een longneck dorp gevaren. Daar hebben we nog een weverij en een zilversmederij bezocht. Uiteraard met de bedoeling dat wij iets zouden kopen..... En als laatste de pagodes. De fietsen hadden wij in de boot geladen. De terugweg hebben wij gefietst. De dag hebben wij afgesloten met een bezoek aan het klooster Shwe Yaunghwe Kyaung. Een prachtig oud teakhouten klooster dat nog in gebruik is.

1. Saskia Nieboer:
    17 januari 2020
    net of ik even mee op reis ben, dank voor alle mooie foto's en de interessante verslagen tot nu toe en heel veel plezier nog! Saskia
  2. Engbert en Miriam:
    18 januari 2020
    Het blijft boeien dankzij jullie reisverslagen en bijbehorende foto's. Hier is de verbouwing van het appartement in volle gang. Ligt voorlopig op schema. Hartelijke groeten en blijf genieten.