16 januari 2020

17 januari 2020 - Nyaungshwe, Myanmar

Hallo volgers,

Vandaag hebben wij Myanmar vanaf het water bekeken. Wij zijn van Pekon via het Pekonmeer en het Inlemeer naar Old Sankar gevaren. De reis begon al vroeg 8.30 uur. Maar voor die  tijd konden wij vanuit onze kamer en later het restaurant van een prachtige zonsopkomst genieten. Het is nu niet zo koud meer. Hoewel op het water en met de snelheid van de boot was het toch nog fris. Voor vertrek moesten wij nog wel even een toegangsticket kopen a 15000 ksat pp. Zie dat als een soort toegangskaartje. Het was verder een prachtige tocht. Myanmar ziet er vanaf het water toch weer anders uit. Vanaf Old Sankar zíjn wij verder gefietst naar Nyaung Shwe. Bijna waren wíj op de verkeerde plaats afgezet. Doordat wij een digitale kaart en route hadden ontdekten wíj dat op tijd. Het was een tocht door de moestuin van Myanmar. Er worden allerlei producten gekweekt, vooral veel mais maar ook allerlei groenten. Wij hebben zelfs dragonfruit gezien. Later begon het weer te lijken op het andere Myanmar dat wij kenden, het toerisme en de rommel namen weer toe. Wat ons verder opviel vandaag is dat er veel handwerk wordt gedaan,  vooral op het land. Alleen het transport is gemechaniseerd. Grote vrachtwagens worden met de hand geladen, zak voor zak. Tractoren, graafmachines ed zie je hier bijna niet. Eigenlijk hetzelfde als in de wegenbouw. Wij zijn vandaag 2 keer aangehouden om te controleren of wíj wel tickets hadden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos de Jonge:
    17 januari 2020
    Geweldig om dat allemaal te lezen.