14 en 15 januari 2020

16 januari 2020 - Pekon, Myanmar

Hallo volgers

Vandaag weer een verhaal van 2 dagen. Afgelopen nacht was het wifi in het hotel zo slecht dat wij geen verbinding kregen.

De laatste 2 dagen heeft Myanmar zich van zijn mooie kanten aan ons laten zien. Gisteren zijn wij met muts, handschoenen en beenwarmers aan begonnen. Bij ons vertrek zagen de schaduwdelen nog wit van de rijp. Het had dus gevroren 's-nachts. Op onze kamer was het ook koud. Gelukkig kregen wij een kachel. Het was wel een vrij zware dag. Wij moesten weer veel klimmen. Niet heel hoog, maar we hadden een harde tegenwind. Zo hard dat zelfs bij afdalingen meegetrapt moest worden. Het is dan ook  een redelijk lange fietsdag geworden. Veel van het leed werd gecompenseerd door de omgeving. Die was werkelijk adembenemend. Na elke heuvel of bergje zag het land er anders uit. Telkens werden wíj weer getrakteerd op mooie vergezichten en andere landschappen. Ook hebben wij in deze etappe ons hoogste punt bereikt 1512 meter boven zeeniveau. Een hoogtepunt dus. Ook zijn wij nog verschillende keren getrakteerd op dansende kinderen. Een hoogtepunt dus deze dag.

Ook vandaag was het weer een bijzondere dag. De route was weer adembenemend en vol afwisseling. De dag begon niet zo koud als gisteren maar extra kleding was bij het begin van de dag nog bijzonder welkom. Maar voordat wíj echt aan fietsen toekwamen moest er een kleinigheidje aan de fiets verholpen worden. Dat werd gezien door een schoolklas waarvan de lerares een beetje Engels sprak. Afijn het werd een geanimeerd kwartiertje. De weg was vandaag verschrikkelijk. Overal werkzaamheden op zijn Myanmars. Ofwel een enorme stofbende. Voeg daar nog wat rookwolken uitspuwende vrachtauto's bij. Wij hebben dan ook maar onze mondkapjes opgezet. Het valt ons op dat meer mensen met ons Engels proberen te praten. Vaak verstaan ze het wel maar spreken ze het slecht. Vanmorgen hebben wij onderweg nog koffie gedronken. Bij het afrekenen kreeg Corrie 4 avocado's. Daarna werd Corrie meegenomen naar de tuin en werd de boom getoond. Ook vanavond werden wij weer aangesproken vanwege het engels.

1. Engbert en Miriam:
    16 januari 2020
    Alle foto's nog eens bekeken. Geen straf om daar te zijn. Komen jullie nog terug? Blijf genieten!
  2. Gerrit en Joke Noordhuis:
    16 januari 2020
    Wat hebben jullie een mooie afwisselende reis! Door die lage temperatuur 'snachts en 'smorgensvroeg raken jullie niet gauw oververhit. Telen ze daarom die rode pepers om het een beetje warm (heet) te krijgen?
    We genieten van jullie reisverslagen,mooie foto's en video's.
  3. Roely van de Hoef:
    16 januari 2020
    Nooit verwacht dat jullie daar nachtvorst meegemaakt hebben!!
    Mooie landschapsfoto's. Geniet er lekker van.