7 en 8 januari 2018

8 januari 2018 - Dan Sai District, Thailand

Goedenavond allen,

Het werd een beetje saai om elk verslag te beginnen, dat we verder langs de Mekong gereisd zijn. Dat is gisteren dan ook verandert. Wij reizen nu langs de Heuang rivier, dat de grens is tussen Thailand en Laos. Wij reizen door een prachtig gebied. Er wonen niet veel mensen en er zijn zeker geen toeristen op een paar fietsgekken na. Probleem is wel dat je zelf overal aan moet denken en eten en drinken bij je moet hebben. Want winkeltjes en restaurants zijn er bijna niet.
Aan de wormen zijn wij niet meer begonnen. Nadat wij in Chiang Khan een soort noodle salade hadden gegeten die niet te ... was. De Thai, die hetzelfde aten leken het trouwens wel lekker te vinden, Thaise vissaus. Toen wij gisteren op zoek gingen naar onze bedachte slaapplaats bleek dat resort niet meer te bestaan. Gelukkig ontmoetten wij in een winkeltje 2 Nederlanders die in Ban Pak Huai, de bungalow van ons bedachte resort, verbleven. Zij hebben ons aan een ander adres geholpen. Komt het toch weer goed!
Vandaag maar verder langs Heuang rivier. Het is nog steeds een schitterend gebied. Het was wel een pittige dag. Het was warm en vanochtend moesten wij ook nogal wat klimmen. Geen lange stukken maar soms meer dan 10%. Vandaag 2x tegemoetkomende fietsers ontmoet. Een stel niet gesproken maar wel even met een Deen. Die was al 3maanden op weg. Om jaloers op te worden. Wij verblijven nu in Dan Sai. Er was een feest aan de gang, dat wij niet begrijpen, maar het was wel gezellig in de stad.

1. Jan en Aly:
    9 januari 2018
    Het lijkt ons wel een hele ervaring!
    Ziet er schitterend uit!
    Veel fietsplezier.
    Groetjes
    Jan en Aly
  2. Kunnie en Leen:
    9 januari 2018
    Oh, geweldig. Wat zullen jullie genieten. Steeds weer iets zoeken om er te kunnen eten (en t liefst lekker) lijkt me wel een dingetje... en steeds weer een nieuwe uitdaging. Om jaloers op te worden... bedankt voor de foto's. Dat geeft wel een mooi beeld voor ons mensen die dat stuk van de wereld nog nooit gezien hebben!
  3. Jos de Jonge:
    10 januari 2018
    Avontuur avontuur!! Bewondering er voor!