28 januari 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Goedemorgen allemaal,
Dit wordt het laatste verhaaltje van deze reis. Het was voor ons de 2e keer dat wij in Thailand waren. 3 jaar geleden zijn wij onze in Thailand begonnen en geëindigd. Langer verblijf geeft toch een ander beeld. Wij vinden Thailand moeilijk te beschrijven. Aan de ene kant lijkt het heel modern en welvarend. Alles is er koop moderne Electronica, fantastische moderne auto's vooral enorme pick-ups. Maar aan de andere kant is het heel traditioneel en arm. Aan de straat kun je eten voor 40 baht. Dit is iets meer dan €1,00. Hoe kun je van dit bedrag ooit een auto van €15000,00 (dat kost een suzuki alto daar) elkaar sparen. Er zijn duizenden van soort maaltijd verkopers. Ook zagen wij pick-ups rijden volgepakt met mensen achterin. Waarschijnlijk dagloners. Op het land wordt nog veel werk met de hand verricht. Een land van uitersten dus. Dit was ook op andere plaatsen te zien. Het is op allerlei plaatsen streng verboden te roken en mogen rookwaren niet zichtbaar te koop aangeboden worden. Maar heel veel mensen roken toch. Zo zijn er nog meer voorbeelden aan te wijzen.
De Thai zijn in het algemeen vriendelijke mensen. Helaas is contact maken erg moeilijk omdat er nauwelijks Engels wordt gesproken.
Ondanks beperkingen vinden wij het een prachtig land. Veel meer dan de bekende bounty stranden. Wij zullen er vast nog wel een keer naar toe gaan. De verhalen en foto's op reislogger zijn ze natuurlijk nog niet allemaal. Waar het hart vol van is daar loopt de mond van over. Dus wees voorbereid.
Corrie en Marien
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sien de Waal:
    28 januari 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen en met de foto's een mooi document.
    Goede terugreis!

Groeten rob en sien
  2. Nadine:
    28 januari 2018
    Alvast welkom thuis! Joep kijkt naar jullie uit!
  3. Jan en Aly:
    28 januari 2018
    Leuk, dat wij jullie hebben mogen volgen.
    Nogmaals goede vlucht.
    Groetjes Jan en Aly
  4. Wouter Moors:
    29 januari 2018
    Bedankt voor de mooie reisverhalen en foto's, een goed terugvlucht.

groetjes Warre en Wouter
  5. Pieter en Dineke:
    29 januari 2018
    Wat mooi dat wij mee mochten kijken tijdens jullie reis, het is indrukwekkend wat jullie allemaal mogen meemaken tijdens jullie fietstochten en hoe veilig het allemaal is verlopen, ook zijn jullie gezond gebleven, ziek worden lijklt me geen pretje in die streken.
    Ik kan me vorostellen dat jullie genoten hebben van deze sfeer en cultuur, heel anders dan hier.
    Groeten uit Triemen
  6. Johan & Erzsi:
    29 januari 2018
    Goede reis en wel thuis.
    Het was weer leuk om jullie verhalen te lezen.
    Zonnige groet uit Portugal
  7. Jos de Jonge:
    30 januari 2018
    Bedankt hoor en weer Hartelijk welkom thuis.