26 januari 2018 - Ayutthaya, Thailand

Hallo allemaal,
Dit keer geen echt reisverslag maar een verhaal over onze activiteiten in Ayutthaya. Zoals jullie je misschien herinneren hebben wij het verpakkingsmateriaal vanuit Udon Thani na veel omzwervingen op laten sturen naar Ayutthaya. Wij vanochtend bij de de receptie informeren. Daar bleek het niet te zijn aangekomen. Na wat zoek en belwerk bleken ze op het postkantoor te liggen. Inmiddels zijn ze in het hotel. Dat scheelt een hoop improviseren en tijd die wij aan iets anders kunnen besteden. Wij hebben vandaag de ruines van het oude Ayutthaya bezocht. De ruines zijn de restanten delen van de oude stad. De foto's geven misschien een beetje een idee over de omvang. Als je door de rest van de stad fietst zie je overal nog meer restanten tussen de hedendaagse bebouwing. Het moet een enorme stad geweest zijn, vooral naar middeleeuwse begrippen. Er vindt wel wat historisch onderzoek plaats, maar het is minimaal. Toegang wordt ook nauwelijks geheven 50baht = €1,30. En dan alleen nog voor buitenlanders. Conserveren en onderhoud zijn hard nodig voor deze restanten uit het verleden.
Morgen nog een dagje Ayutthaya bekijken en dan inpakken en wegwezen.
Corrie en Marien

1. Engbert en Miriam:
    26 januari 2018
    Indrukwekkend. Geniet nog maar lekker en we wensen jullie een goede terugreis.
  2. Gerrit en Joke Noordhuis:
    26 januari 2018
    Fijn dat de dozen toch over gekomen zijn.
    Ik had er niet veel vertrouwen in.
    Fijn dat jullie weer zo'n mooie reis hebben gemaakt.
    Wij hebben er ook van genoten.
    Misschien gaan wij ook nog eens die kant op.
    Niet op de fiets, we laten ons rijden in de tuktuk.
    Veel plezier nog en een goede terug reis.
  3. Jan en Aly:
    26 januari 2018
    Gelukkig hebben jullie geen problemen met het inpakken van de fietsen en hoef je niet te improviseren! Geniet nog lekker even na van alle indrukken en het avontuur.
    Goede vlucht!
    Groetjes Jan en Aly
  4. Chris en Giny Zwarts:
    26 januari 2018
    Bedankt voor jullie mooie foto's en reisverslagen.Geniet er nog even van.Goede reis terug.
  5. Lenie:
    28 januari 2018
    Wij hebben weer genoten van jullie reisverslagen en foto’s . En wensen jullie een goede vlucht

Groetjes Leo en Lenie