20 januari 2018

20 januari 2018 - Khao Tha Phra, Thailand

Goedenavond allemaal.
Het berichtje van gisteren was wat laat omdat de verbindingen niet goed werkten. Uiteindelijk vandaag maar uit een koffietent gestuurd. Maar eigenlijk valt het nog mee, bijna alle dagen internet. Wij rijden nu langs de Ping rivier. Er is een grote provinciale weg, maar parallel daaraan loopt een oude weg. Wij fietsen soms door de voortuinen van de mensen heen. Het is ook wel eens zoeken, want dan is er ineens geen oude weg meer of is men aan het werk en kunnen wij niet verder. Maar steeds vinden wij de weg weer terug.
De omgeving is nog steeds prachtig hoewel de bergen achter ons liggen. Vandaag reden wij op zo'n binnenweg. Komen wij bij een dorpje waar blijkbaar een feestje aan de gang was. Wij stopten om even te kijken. Corrie werd gelijk omringd door vrouwen die met haar op de foto moesten. Vervolgens kregen wij allerlei lekkers te eten. Ofwel wij hadden vandaag ook weer een feestje. Vanavond slapen wij in Nakhon chainat. Dit is een stad met een opmerkelijke chinese invloed. Het chinese nieuwjaar wordt hier uitbundig gevierd. De stad is ook versierd met allerlei chinese elementen als lampionnetjes.
Corrie en Marien

1. Jos de Jonge:
    21 januari 2018
    Ik vind het super leuk om te lezen.
  2. Gerrit en Joke Noordhuis:
    21 januari 2018
    Zojuist jullie route nog even in de reisgids nagelopen.
    Wat valt er veel te zien.
    Wij vinden jullie foto's ook prachtig.
    Volgens mij hebben WIJ vakantie en doen jullie het werk voor ons.
    Het zelf beleven, ruiken en proeven is toch wel het leukst!
    Over eten gesproken verlangen jullie alweer naar de Hollandse kost? Ik ben vandaag met boerenkool bezig geweest.
    Lekker met een rookworst.........
    Genieten jullie nog maar even van de Thaise specialiteiten.
    Tot de volgende keer