19 januari 2018

20 januari 2018 - Khanu Woralaksaburi District, Thailand

Goedendag allemaal
Hier weer een berichtje uit Thailand. Wij zijn inmiddels op de laagvlakte aangekomen. Het is nog steeds niet heel toeristisch, maar het is veel drukker. Wij zijn over een paar provinciale wegen gereden waar het behoorlijk druk was. Dat weer afgewisselt met rustige binnenwegen maakt het leuk. Vandaag 19 januari hebben wij langs de Ping rivier gefietst. Dat ging veelal over kleinere binnenwegen. Zo ongeveer door de voortuinen van de locals. Het is een gebied met erg veel landbouw. De laatste dagen zien wij erg veel plantages met suikerriet. Ook rijstvelden blijven blikvanger. Thailand is een echte agrarische staat. Er is dan ook bijna geen industrie. En als er wat is, is landbouw gerelateerd zoals suikerfabrieken en rijstverwerkers. Wij staan wel steeds verbaasd over de ruines uit de Sukhothai periode. Steeds zie je in het land ruïnes staan uit die tijd. Het moet een machtig rijk zijn geweest.
Vandaag kregen wij nog een hele kam bananen aangeboden. Die wilden wij niet aannemen. Wat moet je er mee op de fiets. Gelukkig wilden ze er ook wel een stuk afhalen. Wij zijn toen maar met een klein trosje verder gefietst. Er wordt hier sowieso veel fruit te koop aangeboden. Wij kopen bijna elke dag anassen voor €0,20. En ook dragonfruits. Ook zijn er veel mandarijnen maar die zijn naar verhouding weer duur. Maar nog steeds goedkoop.
Corrie en Marien