Goedemiddag allemaal
Wij hebben vandaag de kortste etappe ooit afgelegd, slechts 12km. Wij zijn nu in Old Sukhothai. Nu zullen jullie wel denken wat een watjes. Nou ik kan zeggen wij zijn vandaag niet in de watten gelegd, maar wij hebben wel veel watten (s) gezien. Het zit zo. Old Sukhothai was ooit de hoofdstad van Siam. De stad is in de 13e eeuw gesticht. De stad werd zeer zeer welvarend. Kunst en cultuur stonden op hoog niveau. De Thai beschouwen dit als een van de eerste culturele hoogtepunten van Thailand. Rijkdom bleef niet onopgemerkt. Anderen werden jaloers. De Birmanen hebben in latere tijd de stad vernietigd. Er is in feite niet zo heel veel meer over behalve ruines. Toch is het indrukwekkend om daar rond te lopen en te bedenken hoe groot de stad in de 13e geweest moet zijn. Er stonden heel veel wats. Wij troffen het wel weer. Het bleek vandaag en morgen feest te zijn vanwege de stichting van de stad door koning Rama1. Dat feest wordt in het park gevierd en was daarom vanavond vrij toegankelijk. Er was een soort avondmarkt, erg gezellig. Ook was er nog een voorstelling waarin werd uitgebeeld werd hoe koning Rama1 de de strijd met de Khmer heeft gewonnen. Daarvoor deden zelfs olifanten voor op het toneel gebracht. Letterlijk begrepen wij er niet niet veel van, maar het was een heel spectakel .
Corrie en Marien

1. Jan en Aly:
    Zeer indrukwekkend!
    Hier is het momenteel behoorlijk slecht weer, storm, regen, hagel en koud!
    Groetjes van Jan en Aly
  2. Johan & Erzsi:
    18 januari 2018
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. De foto’s geven een mooi beeld van het land en jullie fietstocht. Geniet ervan.
    Groetjes uit het zonnige Portugal.