Goedenavond

Wij zijn inmiddels in Uttaradit aangekomen. Wij hebben daar een redelijk luxe kamer met ontbijt genomen. De kosten daarvan zijn slechts 22 Euro per nacht incl ontbijt en zwembad. Een camping is soms duurder. Maar goed het zou een lange fietsdag worden en die heeft van alles gebracht. Het begon met spectakel . Corrie moest zonodig bij een school binnen het hek gaan kijken omdat ze interessante geluiden hoorde. Het duurde niet lang of ze zagen haar staan en wij werden uitgenodigd naar voren te komen. Vervolgens was er een soort interview in steinkolen english en kregen wij koffie aangeboden. Het bleek vandaan kinderdag te zijn in Thailand. Dan zijn er allerlei activiteiten op school en worden de kinderen met veel snoepgoed verwent. Na wat handen schudden en een fotosessie met de directeur zijn wij weer verder gegaan. Als middagmaaltijd hebben wij een kip van de grill besteld in eetgelegenheid langs de weg. De mensen vinden het helemaal prachtig dat je bij hun gaat zitten eten. Later werd het land ineens bijna vlak. Een rare gewaarwording na al dat klimwerk. Wij reden door een gebied met veel rijstvelden. Eerst kleinschalig, later werden de velden steeds groter. En weer het felle groen van de rijstplanten zoals de oude knarren ons zich herinneren van de schoolplaten. Thailand is echt een agrarisch land in het gedeelte waar wij zijn geweest. Tenslotte vandaag het hotel. Wij werden met alle egards ontvangen. De bagage werd met een trolley naar de kamer gebracht. De fietsen mogen binnen staan. Ze waren bijna beledigd dat wij ze zelf de trap op wilden tillen. Maar het zijn van die kleine mannetjes en als ze de fietsen laten vallen hebben wij een probleem.

1. Jan en Aly:
    12 januari 2018
    Denk, dat de mensen erg gastvrij zijn en het leuk vinden een buitenlander te zien. Al met al een hele ervaring!
  2. Engbert en Miriam:
    12 januari 2018
    Ik denk dat die mannetjes ne allemaal willen helpen voor een fooi. Zo gaat het tenminste in Indonesië. Die mensen zijn voor hun inkomen vaak daarvan afhankelijk. Prettige voortzetting van de reis.