25 januari 2018

25 januari 2018 - Ayutthaya, Thailand

Goedendag allen
Vandaag zijn wij in Ayutthaya aangekomen. Het was weer een hele warme dag. Bovendien is de lucht vochtigheid erg hoog. Vanmorgen was het in eerste instantie echt heiig. Toen het warmer werd ging het beter. Vandaag hebben wij de rivier weer min of meer gevolgd. Je merkt goed dat je dichter naar Bangkok gaat. Het wordt overal drukker. Ook zagen wij vandaag weer meer westerse toeristen. Onderweg hebben wij nog een wat bezocht waar ze een bepaald soort kleipoppetjes maakten. Een initiatief om de zelfredzaamheid te bevorderen. Ook hebben wij onderweg nog een monnik aangesproken om een foto te mogen maken. Bleek deze prima Engels te spreken. Hij reisde de hele wereld rond en was zelfs in Amsterdam geweest. Even een leuk gesprekje gehad.
Vanavond heeft het nog even geregend maar met de vochtigheid werd het niet beter.
Onze reis is nog niet helemaal ten einde. Morgen en zaterdag willen wij de ruïnes van de oude stad bezoeken. Deze zijn uit dezelfde periode als die in Sukhotai.